fredag 13 juli 2012

Fotoutmaning-Fredag

Dagens tema är öde, hade en tanke på att fota nått öde-torp, men eftersom jag är lite skrajsen av mig och tycker sånna är lite läskiga så avstod jag. Nånting åt det här hållet var det jag hade tänkt fota på tema dröm, men ödet ville annorlunda och skickade då bara regn, men idag på fredagen den 13:e fick vi i alla fall lite kvällssol...

Ladan på granntomten står numera öde, i alla fall utan liv annat än spindlar och annat kryp då förståss, funderar ibland mig på den tid då det var fullt av liv där inne, undrar vilken sorts djur som hade sin bostad där...

På min egen tomt finns oxå en del byggnader som står öde, denna har en gång i tiden rymt kalvar och har därför namnet kalvhyddan. Drömmer om att en gång piffa till den invändigt och göra mig en studio där inne.....

Ett rum i mitt hus som under senaste tiden stått öde är mitt syrum, men idag minsann så blev det lite liv därinne och jag har sytt mig en förvaring till mina hörlurar (fick iden när jag såg Gunillas fina som hon sytt åt barnbarnen)
Det var allt för idag!! Tack å go natt!!

5 kommentarer:

  1. Tack själv!
    Fina bilder och en tjusig förvaring!!!
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Kul att kunna inspirera!
    kram

    SvaraRadera
  3. For en flott veske, jeg beundrer alle som er så flinke til å sy :)
    Fine bilder av "øde" også!
    Ønsker deg en flott dag.

    SvaraRadera
  4. Fina bilder och din användbara hörlureförvaring ser ut att fungera!! Håll drömmen levande om din tänkta studio, så blir den sann... någon gång!

    SvaraRadera
  5. Så mysig studio du skulle få där! Jag ser det framför mig och hoppas du har orken att sätta igång :)

    SvaraRadera