söndag 25 september 2011

Full fart mot veckan....

...idag har jag verkligen fart fram som en trimmad Duracellkanin. Vaknade med rasp i halsen och kände mig riktigt hängig, trodda faktiskt att jag nu skulle bli sjuk på riktigt, men med kaffe och frukost i kroppen kände jag mig fit for fajt och slog igång uppdrag städning, blandat med sömnad. Fram på dagen drabades jag av en hiskilig skallebank och kände hur stressnivån rusade i kroppen. Tvingade mig själv att ligga still en stund och sov faktiskt en stund, kändes riktigt skönt och därefter tog jag det lugnt men fortsatte röjjandet. Övervåningen är nu nästan klar, så när som på lite i syrummet. Får lov att ta lite i taget på nedervåningen så att huset blir i toppskick till helgen då vi hämtar hem vår "nya" Prinsessa, Lilo uppgraderas därmed till Kronprinsessa ;) Kommer bli långa dagar till fredag, men den som väntar på nått gott.....
Den här synen på åkern och en titt i kalendern påminde mig om att jag glömt nått.
Får se om jag hinner med det imorgon ;) Har dessutom en nyhet som jag måste testa och lotta ut...men som sagt det är morgondagens bekymmer.....

4 kommentarer:

  1. Vet du inte att söndagen är vilodag? Då ska man inte fara fram som en duracellkanin, det kan inte vara nyttigt.
    Har inte heller gjort något hjärta än. Får se om jag hinner, det är ju fem dagar kvar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vem 17 har ett hjärta?
    Undrar om jag hinner?
    Ta´t lugnt nu!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att du tagit över duraccellen!!Kram på dig och jag ser fram emot morgondagens inslag...med spänning

    SvaraRadera
  4. Gå genast över till en lite klenare modell av batterier... kanske kan du hitta några på återvinningen! :D Det är dags för länge sen att ta det lite lugnare! Men du lägger väl inte av förrän du blir liggande sjuk... och ur stånd att ta dig upp!? Vila nu lite innan prinsessan invaderar ert hem och ställer allt på huvudet!
    Kram

    SvaraRadera