lördag 23 april 2011

Påsken rullar vidare

Efter en lång och skoj kväll i Blåkulla med alla andra goa kärringar så började jag gårdagen med att hugga tag i de eftersatta hushållssysslorna. När det var städat och fint så blev det till att fixa påsklunch. Pappa, goa svärmor med gubbe och två av svågrarna kom för att fira KG och fick sig lite mat i magen. När alla åkt hem igen vilade vi ett tag, sen blev det promenad i det vackra vädret med Prinsessan. Jag stannade ute en stund extra och lekte med macroobjektivet. Det är ju nu man kan hitta massor av spännande motiv att leka med. Alla härliga knoppar som finns lite här och där.

Försökte mig på att sy lite på kvällskvisten men det tillstötte bara massa komplikationer så jag gav upp till sist. Det gjorde även min dator, har sagt det förr säger det igen, dags att skaffa ny innan katastrofen är ett faktum. Det börjar bli dags att fylla på kaffekoppen och sen se om jag kan få nått sytt utan komplikationer. Senare ska jag ge mig iväg på lite skoj med dotter och svägerska.
En riktigt Glad fortsättning på Påsken önskar jag er!!!

6 kommentarer:

  1. Hoppas du också får en fortsatt härlig påsk och hittar massor med härliga motiv att ta bilder på!
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder!
    Glad fortsättning på påsken önskar jag de, Kram.

    SvaraRadera
  3. Fina bilder. Vi ska snart ta en prommis och naturligtvis följer kameran med.
    Hopplöst med datorer som krånglar. Min sega burk tar 15 minuter att starta :( så den behöver nog bytas ut för ibland bestämmer den sig också för att bara stänga ner Explorer när jag är ute och surfar.
    Ha en fortsatt skön påskhelg.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jättevackra bilder!
    Hoppas att fortsättningen på påsken blir fin!
    kram Maja

    SvaraRadera
  5. God fortsättning på Påsken!
    Jättefina bilder du fotat. Kul med macro!
    Kramiz

    SvaraRadera
  6. En härlig fortsättning på påsken! Vilka bilder du tar. P&K Gunilla G

    SvaraRadera