lördag 25 april 2009

Strålande lördagsmorgon och OPAM

Solen skiner utanför fönstret och det verkar kunna bli en härlig dag. Humöret är väl inte riktigt på topp ännu, har bara fått i mig en kopp kaffe. Lär häva i mig minst två till innan jag blir go å glad. I torsdags morse fick jag en necessär klar, den har varit beställd sen före jul och jag startade sy den i början av januari, så den får bli månadens klara projekt.
Har förhoppningar om att få lite mer klart denna månad. En topp till ett barntäcke oxå den startad före jul, har blitt klar, saknar ett passande tyg till bården, baksida och vadd. Det ska köpas in i veckan som kommer. Har även kämpat på med mina stjärnor som jag visade i början av året. Det blir inte som det först var tänkt, ett dubbelssängsöverkast, utan det blir ett mystäcke. Det värsta är att jag tycker det blir sååå tråkigt. Att ta tag i ett sånt här murrigt täcke utan överraskningar efter att ha sytt två Jelly Roll täcken är nog ingen smart idé. Klart ska det iaf bli helst före torsdag!Nu ska jag häva i mig mer kaffe och sen ta tag i dagens måsten! Ha en trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar