tisdag 7 april 2009

Jodå...

...jag lever i allra högsta grad. Men tiden vill inte räcka till för mig, vet att jag knappast är ensam om det fenomenet, men det är frustrerande. Trots att jag inte direkt saknar pågående projekt så slog jag igång ett till igår. Jag och Lena köpte varsin Jelly Roll på syfestivalen och har en liten utmaning. Vi syr av samma mönster med olika tyger, ska bli kul att se hur olika de blir. Eftersom Lena hade slagit igång igår och kommit en bra bit på väg så var ju jag tvungen att starta upp mitt så jag inte halkar efter. Min Jelly Roll är i pasteller och ganska mycket mönster, KG kom in i syrummet och fick syn på blocke, tittade med avsmak och utbrast; Vad ska det där bli? Det ser ju förjävligt ut!! Knäpp som jag är brast jag då ut i gapskratt, kan ju knappast säga annat än att han är iaf ärlig. Eftersom jag inte har några bilder på nått klart så avslutar jag detta inlägg med två bilder på vårtecken från helgen;
Att grilla och kunna hänga tvätten ute det är vå för mig!! Vad är vår för dig?

3 kommentarer:

  1. Vår, det är när det börjar spira i trädgården och jag äntligen kan börja räfsa undan fjolårsskräpet. Och när jag kommer in med jord under naglarna varje dag. Det är den bästa känslan!

    SvaraRadera
  2. Att hänga ut tvätt är nog vår för mig med. Tyvärr får jag vänta till pollensäsongen är över, har ju två allergiker hemma :o(

    SvaraRadera
  3. Du är liten i maten om det som syntes på grillen skall mätta, inte konstigt att du kände dej trött för några inlägg sen!!!!
    Vår för mej är när hela backen på vår gård lyser jyllengul av olika sorters vårblomster, underbart!
    Ha en gööörfin påsk!!!
    Kram L

    SvaraRadera