måndag 8 juli 2013

Projekt stol

Ibland blir jag såååå frustrerad över att det samlas så mycket junk överallt runt om på vår gård.... men just idag är jag rätt glad över det faktumet. Fick en idé av en go vän så när jag kom hem från Borlänge så dök jag ner i källaren där det stod en stackare till stol utan sits, en sån där som vi gömt långt undan alla människor eftersom den var i sånt skick att det var förenat med livsfara att sitta på den.....

Ut med den i min skaparlaggård, slipa av den gnutta lack som fanns kvar.....och på med ett lager vit färg, upp på loftet på en av mina bodar och rota fram en rulle gammalt nät, nitade fast nätet i sitsen.

På med gummistövlar, tog med mig Prinsessan och stegade ut i skogen för att skövla lite, tur det är min egen skog ;)

Petade in mossan istolen....satte mig sen i bilen för lite shopping....

Sen var det bara att plantera, även i en nymålad terracottakruka, fram med en stubbe åt den....

Nu är min fina stol klar, om den ska stå där den gör vet jag inte ännu, men den är som tur är lättflyttad....


Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och planera för nästa projekt!!


8 kommentarer:

  1. Det blev ju fint som snus! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Helt underbart, så fiffigt!:O)) Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Åhh vad snyggt!! Vilket underbart projekt!! Men glöm nu inte bort dig när du ska ta av dig stövlarna nästa gång :D
    Kramen till dig du uppfinningsrika

    SvaraRadera
  4. Va' smart! Fint blev det.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Kul idé och fint blev det! Grinden (el vad det nu kan vara bakom stolen) skulle jag gärna "sätta tänderna i":-))kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Va fint! Måste kännas bra i hela kroppen efter en sån projektdag!!

    SvaraRadera
  7. Så fint det b lev. En riktigt rolig "blomlåda"

    SvaraRadera
  8. Gu´så smart...och fint blev det!
    Kram Inga

    SvaraRadera