lördag 29 december 2012

Slölördag

När jag vaknade i morse hade jag storstilade planer för dagen. Långpromenad, storstädning och avsluta med sömnad. Blev visserligen promenad men bara halvlång, snöade, blåste och var snorhalt. Har röjt av köket sen sjönk jag ner i soffan och tittade på fotboll med gubben. Eftersom jag är så lagom intresserad somnade jag ifrån. Nu sitter jag och funderar på vad jag ska göra härnäst. Någon sömnad är det inte tal om ännu, mitt syrum är ockuperat av ett gäng dataspelande tonårsgrabbar. Det inne är även att jag har begränsade möjligheter till bildbehandling. I ärlighetens namn njuter jag av att bara vara idag. Har ju ledigt till den 7:e januari så jag hinner nog greja och dona!!

Bild från mitt syrum i sitt nuvarande tillstånd.....

4 kommentarer:

  1. Roligt att läsa att du tar hand om dig och njuter av dagen!!Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Oj... det ser verkligen ut som om ni har ett riktigt LAN på gång! Ibland får man släppa till lite space du Lizzan... men du kan ju vila lite under tiden. Det är ju inte heller helt fel!?
    Jag börjar få näsan ovanför ytan igen och hostan river inte längre ut hela lungorna!
    Ha Ett Gott Nytt ÅR och njut av ledigheten!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är slölördag även hos oss. Mitt syrum är inte ockuperad att datorer men det lockar inte ändå. Har börjat på en ny stickning - en mönsterstickat vante, hua.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Bara-vara-dagar är riktig lyx!

    SvaraRadera