söndag 30 december 2012

God morgon!

Sitter här i ett mörkt tyst hus, alla sover utom jag....undrar lite grann varför jag tvingar mig till att vakna redan nu i stället för att mysa kvar i sängen. Svaret är ju ganska enkelt, dessutom helt självklart val. Ska idag ut på äventyr till vår huvvestad, träffa goa vänner, fika och kanske äta nått gott. Men framför allt umgås vilket vi gör allt för sällan. För att hinna få mig själv och allt annat i ordning innan avfärd så sitter jag nu här och tvingar mig själv att kvickna till. Mer om mitt äventyr och förhoppningsvis en del bilder kommer till kvällen om inte alla mina krafter är slut.....

Jomen visst hade de lan i mitt syrum. De började i torsdagseftermiddag, fem grabbar, under fredagen minskades det till fyra. Igår åkte de sista två hem och det blev en snabbröjning av syrummet. Lånar så gärna ut mitt rum till grabbarna mellan varven. Även om det kanske inte är nyttigt att sitta hela nätter framför datorn, mugga in chips och läsk så det sprutar ur öronen så anser jag att de kunde göra långt sämre saker. Jag vet var jag har dem och vad de gör!! Hoppas det dröjer ett tag till innan de börjar ränna på stan och jag inte har nån koll alls...hua.... Nää nu ska se till att få in lite frukost i magen, promenad med Prinsessan och sen göra mig redo för avfärden mot storstan!!

Ha en fin söndag!

3 kommentarer:

  1. Bra tänkt!! Bättre ha dem hemma under sina vingars beskydd än helt utlämnade därute så länge det låter sig göras!!
    Ha en skön dag i huvudstaden!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig!
    Gott att ha dom hemma, men nu är man utan kontroll.
    En har bil och körkort och då hänger den andre på!
    Ha en rolig utflykt och trevligt sällskap!!!
    kram

    SvaraRadera