söndag 25 april 2010

Morgonsvammel

Sitter i ett alldeles tyst hus, eller nåja ganska tyst iaf, de flesta andra sover, sånna mornar gillar jag allra bäst. Vårt trådlösa internet fungerar inte, la av i torsdags och sen dess inge liv. Vi får nu slåss om det mobila bredbandet som fungerar sådär...Har förstått att problemet ligger hos den stora telefonjätten, en hel del av våra grannar har samma bekymmer. Har svårt för att inte bli irriterad över saken, för det första har vi sagt upp vår telefon hos dem och får därför betala en avgift för att få ha adsl hos ett annat bolag. För det andra så kan jag inte begripa att det ska behöva ta sån tid för dem att fixa problemet. Har vi haft problem som legat hos bredbandsleverantören så har det inte tagit flera dagar, vid påringning svarar de att vi jobbar på att lösa problemet så snabbt som möjligt. Hos den stora jätten säger de vi fixar det inom tre arbetsdagar....(alla ni som inte tål svordomar blunda nu) förbannade skitproppar!!! Tack för det tele......

Precis som flera av er skrev i kommentarer om mitt förra inlägg så är nu det äckliga vita borta från marken och vi hade en fantastisk dag igår. Lite småkyligt men solen sken och vi var ute en hel del och njöt. Vi behövde inte tjata ut barnen de gick ut alldeles frivilligt. Här är en bild på alla "mina" barn på studsmattan;


Angående sylusten så har den inte smugit iväg igen utan håller sig kvar i kroppen, tiden gör dock att det inte uträttas några storverk, men jag syr iaf vidare på mitt scrapstäcke och toppen är nog alldeles strax klar, sen återstår att klura om den ska få en bård eller inte. Nu hör jag små steg på övervåningen, kanske ska upp å kika om mina troll vaknat.....Japp det hade de, så när det slut på friden!! Tack å hej Leverpastej!

1 kommentar:

  1. Hoppas att problemen blir lösta så fort som möjligt. Det är bara att njuta av våren istället och ta vara på soldagarna vi får!

    SvaraRadera