fredag 24 juli 2009

Tempokonflikt

Som jag skrivit tidigare i våras så har vi lite olika tempo jag och KG, främst i att ta beslut. Jag är en 9,5 och han en 2: på 10 gradig skala. Inte allt för sällan så skapar det konflikter hemma hos hos. Mina stackars synapser håller på och brinner ihop stup i kvarten. Jag ger ett förslag på att vi ska göra något, när jag efter fem minuter fortfarande inte fått svar lessnar jag ur och går och gör nått annat. Rätt vad det är så står han i dörröppningen och frågar om vi ska åka nån gång.... suck!! Igår var det dags igen, KG som fortfarande har semester hade lovat att besikta pappas kärra. Vi har ju en del projekt på gång så jag tyckte att vi skulle passa på att handla lite matrial till projekten, jag fick intrycket att han var med på tåget. Det bestämdes att jag skulle ta bussen på morgonen vilket inte är ett smidigt projekt. Kvällen innan så är han lite velig om vad vi ska ha och i vilken mängd och säge att vi nog ska vänta lite. På vad??? På att hans semester tar slut och han ska arbeta igen och inte har tid att göra nått hemma?? Jag tog iaf bussen till jobbet och tänkte att vi kan väl i alla fall åka och köpa en paviljong som jag vill ha på vår uteplats, de hade en som var nedsatt med en tusenlapp, tror ni att vi köpte den?? Nää vi måste fundera lite... så vi åkte hem med tom kärra!! Gissa om jag hade synapsbränning på vägen hem!!!

2 kommentarer:

  1. Goaste du, ta det luuuuugnt. Jag vill inte att du bränner ut dig på att störa dig på en karl som inte går att förändra. Det är ju det där med gamla hundar du vet. ;-)

    Min make är tvärtom (så där är de inte lika, de kära kusinerna) - ibland går det så fort när han beslutar något att jag känner mig som världens sengångare. Och då är jag inte direkt långsam i tanken i vanliga fall.

    Krameli-kram, och du, glöm inte att aaaaaandas (och kniiiipa stjärten ;-))!

    SvaraRadera
  2. Men vad skönt att höra att de är fler som har lika karl som mig.
    Vi är inte klara ännu med sånt vi skulle göra klart under semestern. å nu är semestern slut för sambon.
    Men de är bara att stå ut nån gång blir det ju klart.MEN VARFÖR SKALL DET ALLTID TA SÅ LÅNG TID HI HII..

    SvaraRadera