söndag 28 juli 2013

Söndagmorgon

Sista dagen som stor familj och sista dagen innan det är dags att åter kliva upp tidigt på morgonen och göra rätt för sig. Måste erkänna att jag har haft en av de bättre semestrarna nånsinn, gjort massa skoj som fyllt på mina batterier. Senaste veckan har vi varit till sjön minst en gång varje dag......
Vi har spanat på busiga rävungar ......
Att stå där alldeles tysta och se hur de skuttar på åkern, hoppar mellan stenarna och mellan varven kikar nyfiket på oss ger mig en sån härlig skön känsla. Vilken förmån jag har som har detta alldeles inpå knuten..... Senaste året har jag haft många tankar på att det börjar bli dags att flytta, känns ibland som ett övermäktigt jobb som vi inte riktigt hinner med..... Under denna sommar har känslan släppt, jag har absolut ingen brådska att flytta...... Här är härligt att bo!!
Igår fick vi packa ihop oss från badet lite tidigare än vad vi tänkt....Åskan mullrade på och kom allt närmare, bara efter ett litet tag hemma så kom en rejäl regnskur som var efterlängtad....det är väl detta som kan kallas regndans?
Dansen pågick dock inte så länge innan vi hörde hur åskan kröp på, så härligt underbart med en luftrensning.... Pågick inte så länge, solen kom snart tillbaka och vi kunde åter vara ute och njuta.....
Idag åker som sagt de tre bonusarna hem och vi återgår till vardagen, men först har jag en söndag att fylla med skoj!

1 kommentar:

  1. Härligt att du haft en bra semester! Hoppas det räcker för att kunna stå emot vardagens stress! kram Katarina

    SvaraRadera