torsdag 7 juni 2012

Måndag!!!

Nej just ja, det är ju inte måndag, det är ju torsdag!! Så vimsigt och rörigt det blir med dessa röda dagar mitt i veckan även om de är välkomna och rätt så skönt att bara få vara en dag mitt i veckan. Rastlösheten kröp uti i min kropp eftersom vår planerade tur till IKEA på grund av att stackars KG var alldeles för förkyld för sådanna aktiviteter. En go vän frågade om vi skulle ta den där fototuren vi pratat om så länge och jag funderade inte många minuter innan jag satt i bilen på väg..... Det såg ett tag väldigt mörkt ut, när vi kom till Gamla Uppsala så regnade det rejält. Började därför med att fika i bilen, men nääää regnet ville inte upphöra. Till sist gav vi  i alla fall oss av mot kyrkan och fotograferade lite grann där inne. När vi kände oss nöjda och gick ut så hade regnet slutat och solen tittade fram....Underbart!!! Det är så vackert i gamlis och jag får massor av minnen från barndomen.....

Hur jag sprang omkring på gräsmattorna, plockade blommor.....

Hur jag sprang upp och ner från kullarna och skuttade i nedförsbackarna.... Och även om jag nu ska kallas vuxen så....

....har man inte roligare än man gör sig ;) Så därför far jag nu iväg och gör min halvdag och jag ska även hinna med ett besök hos Farbror Doktorn för att kolla till mitt stackars finger!
Ha en underbar torsdag!!

4 kommentarer:

  1. Du är så fin och full av liv!!!
    Fortsätt så!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Har också haft problem med denna torsdag,,som känns och är en måndag för mig!!Hoppas att ditt finer är ok nu!!Kram

    SvaraRadera
  3. I måndags och jag har inte sett det??!! Va?? Nu lurade du mig allt :D. Man kan leka fastän man är stor, du Lizzan!
    Hoppas att doktorn är nöjd med din sårläkning!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Till Gamla Uppsala åkte vi några gånger när jag barn och jag har rullat nerför högarna :-)
    Kram

    SvaraRadera