söndag 20 maj 2012

Fullt ös....

...medvetslös!! Har saknat tid ok och lust för nått klatschigt inlägg under dagarna som gått sedan onsdags. Torsdagsmorse fick jag ett besked som nästan slog undan fötterna på mig, åtminstone rubbade det mina cirklar och tankarna gick åt det grubblande hållet. Kände mig maktlös och liten inför det mörka tysta tomma ödet. En vän, som jag visserligen inte träffat IRL men ändå följ på blogg och så har mist sin livskamrat, två små pojkar står utan sin pappa. Sånt borde verkligen inte få ske, det borde finnas en lag som förbjuder att unga människor dör och rycks ifrån sin familj!!

På fredag jobbade jag halv dag, eftermiddagen tillbringade jag med en go vän och hennes vackra döttrar vid Wiiks slott. Otroligt vacker miljö som fyller sinnet med ro.

Många många fina bilder blev det på dessa underbara tjejer!

Och så lilla vovven så klart....

Igår hade jag ett ärofyllt uppdrag x 3, medverka och vara vittne när vid en annan mycket go väns bröllop. Efteråt togs det bilder i botaniska, sedan åkte de nygifta till Hotell och jag tog de fina små Prinsarna med massor av liv och bus med mig hem till dem.

Har varit hemma ett par timmar men känner mig ff otroligt mosig i skallen, har verkligen glömt hur tufft det är med små barn som är överallt och som tycks ha en osinlig ström av energi i kroppen.....Skulle nästan behöva en veckas semester efter dessa intensiva dagar!
Ta hand om er och glöm för bövelen inte av att njuta av det vackra ni har omkring er!!

9 kommentarer:

  1. Lizzan Ängeln Nordness det är du det!
    Pöss

    SvaraRadera
  2. Känner igen detta med små eller lite större barn,,bara några veckor kvar,,så ....../kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det kul med små barn som är så sprudlande och fulla av bus, men som sagt en del kraft tar de nog allt ;)
      Kram

      Radera
  3. Ibland är livet svårare än vanligt och för en del blir det nästan omöjligt. Hoppas att den lilla familjen har stöd omkring sig nu och för lång tid framöver!
    Vovven... vilken sorts snus använder den?
    Kram och Sov Gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både hoppas och tror att de har stöd och kommer att orka att gå vidare även om livet aldrig mer blir vad det varit.....
      Tror att den lilla vovverackarn stulit ur mattes dosa ;)
      Kram

      Radera
  4. Ja du, jag fick veta i onsdags och jag har inte varit mig själv sedan dess... Mina tankar är mer hos dem än här hemma. Grymt och fruktansvärt är inte kraftiga ord nog för att beskriva det som hänt och jag är så ledsen för deras skull. Om ett hjärta kan brista av medkänsla och omtanke så har mitt gjort det.

    Stor kram till dig bästa Lizzan, ta hand om dig och de dina!

    SvaraRadera
  5. Ja usch jag blir alldeles full av lessamhet bara jag tänker på det....
    Kram och detsamma till dig goa Nina!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Är inte så bra på tröst men tror jag förstår lite ändå - inte roligt när det inträffar - men man får försöka gå framåt ändå o minnas de goda stundrrna med glädje...
    Som alltid har du underbara bilder med vacker natur man kan njuta av o mysig liten vovve . Kramar om

    SvaraRadera