lördag 7 augusti 2010

Sur och grinig....

 För de som följt mitt bloggande ett tag är det knappast nått nytt under solen att jag har nordupplands sämsta morgonhumör. Vissa mornar är jag "lagom" grinig och det går över efter en till två koppar kaffe.... Denna morgon vet jag inte ens om hela Sveriges kaffelager kan hjälpa upp mitt humör. Känns som om jag bara vill skrika så fort nån tilltalar mig, tur att inte alla barn vaknat ännu och att jag än så länge klarar av att bita ihop.... Hade problem att somna igår på grund av ett oroligt barn, vaknade i natt av att hunden och kattungen utövade nån form av racertävling där en bit av banans sträckning gick över min mage och resten under min säng. Kastade ut de små illbattingarna från sovrummet men den bästase (eller inte...) KG släppte in dem igen, tack och lov lugnade de sig.... På morgon sidan vaknade jag av nått blött i min fotände, hundäcklet (ja just då iaf...) hade spytt i min säng!! Upp och ta rätt på det, väl nere på toaletten kliver jag i nått blött, då har hon det monstret kissat där. Alltså ingen bra morgon för en med dåligt morgonhumör.... Tar och syr en stund och ser vad det kan göra för mitt välbefinnande!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar